Navigatie

Burn out, ik wil slapen!

stress, cocentreren, matras, kussen, whip lash, vliegtuig, Burn out slapen
 

Do`s bij slaapproblemen

  • Als je last van nachtmerries hebt, hang dan boodschappen aan de wand die je helpen te oriënteren in het hier en nu. Haal jezelf naar het hier en nu door je te concentreren op een foto of een lampje. Ga uit bed, schrijf de droom op, verander hem, stop hem weg en ga weer naar bed.

  • Maak ook een doosje met spullen die je naar het hier en nu halen: een speciale steen, een iPod met rustgevende muziek.

  • Kun je slecht inslapen, ga dan op vaste tijden naar bed en sta op vaste tijden op.

  • Ontwikkel bedtijdrituelen (bijvoorbeeld een bad nemen, een boek lezen).

  • Gebruik je bed alleen om te slapen, niet om TV te kijken, te internetten, etc.

  • Neem een `s avonds een glas koud drinken en houdt je voeten warm. Ook kruiden zoals bijvoorbeeld valeriaan (verkrijgbaar bij iedere drogist) kunnen helpen bij het inslapen doordat ze het `malen` stoppen.

  • Wordt je `s nachts wakker, sta dan op en doe iets oninteressants. Zorg bijvoorbeeld dat je een saai boek in huis hebt. Als je slaperig wordt ga je weer slapen. Doe dit elke keer dat je niet kunt `s nachts wakker wordt en niet meer in slaap komt.

  • Zorg iedere dag voor lichaamsbeweging, ruim voor het slapengaan.

  • Maak afspraken met je partner als zijn aanwezigheid je slaap verstoort.

Dont`s bij slaapproblemen

  • Vermijd `s avonds TV kijken voor het slapengaan.

  • Vermijd overdag bijslapen.

  • Blijf niet in bed liggen als de wekker is afgegaan.

  • Beperk cafeine (koffie, thee, chocola) dit blijft 8 uur in je lichaam en houdt gevoelige mensen wakker!

  • Wees matig met alcohol, hierdoor slaap je oppervlakkiger.

  • Slaap niet te warm

Slaapproblemen door trauma

Als je slecht kunt slapen doordat je een traumatische gebeurtenis hebt meegemaakt, kunnen onderstaande tips je ook helpen:

  • verwijder triggers uit je slaapomgeving die je herinneringen aan traumatische gebeurtenissen kunnen terughalen (verander de plaats van meubels, kleuren, geuren, plaats een slot en dergelijke).

  • draag nachtkleding waar je je prettig in voelt.

    Doordat er slecht word geslapen slaapt men ook heel erg licht, van het minste geluidje word u wakker.
    Hierdoor krijgt een slaap of bedstress en slaapt u alleen nog maar minder. Wanneer u op maat gemaakte slaapdoppen neemt bent u buiten gesloten van hinderlijke geluidjes en gaat u meer ontspannen slapen en komt u uitgeruster u bed uit en functioneert u overdag beter.

    Heeft u mogelijk interesse in deze op maat gemaakte oordoppen neemt u dan contact op.
    Nu in de aanbieding met gratis slaapmasker klik hier!

    Tel: 030-6963433 of e-mail info@eartech.nl

    Er is ook mogelijkheid om universele slaap oordoppen aan te schaffen op deze site. "Uniplug Sleep".

 





Burn out slapen

Tel: 030-6963433 e-mail: info@eartech.nl

 

 

 

 

 

  • Schoonmaakvloeistof gehoorbescherming - otoplastieken - In Ear
    Schoonmaakvloeistof gehoorbescherming - otoplastieken - In Ear

    Reinigingsvloeistof, schoonmaakmiddel, schoonmaakvloeistof, reinigingsmiddel, gehoorbescherming, otoplastieken, In Ear, oordopjes, gehoorbeschermers.
    Eartech Desinfect 100 ML

    Eartech Desinfect is een reinigende desinfectant die…

    € 12,95 € 9,95

Aanbieding

Nieuwsbrief

Meld u aan voor onze nieuwsbrief
Aanmelden
© 2010 - 2018 Eartech gehoorbescherming Nederland | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel